საგნობრივ კათედრაზე წარდგენილი თემები

Thursday, December 4, 2014

პროექტი


პროექტის სახელწოდება: ავგუსტ შლეგელის, ედგარ პოს პოეზია და პარალელები ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსებთან


პრობლემის განსაზღვრა და მისი აქტუალობის დასაბუთება:

  • ნასწავლი მასალის უცნობ მასალასთან დაკავშირება;
  • მოსწავლეებს უჭირთ ნასწავლი მასალის თემების, იდეების, პრობლემატიკის დაკავშირება უცნობ ტექსტებთან;
  • ტექსტების ანალიზის,ინტერპრეტაციისა და შედარების უნარის დეფიციტი.


მიზანი:


სრულყოფილი  ინფორმაციის მოძიება და კონკრეტული ტექსტების საერთო ლიტერატურულ და ისტორიულ კონტექსტში გააზრების უნარის განვითარება.


უნარები,რომლებიც პროექტზე მუშაობისას უვითარდება მოსწავლეს:
  
საინფორმაციო სივრცეში ორიენტაციისა და დამოუკიდებელი სწავლის, ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების, ტრანსფერისა(ერთ სიტუაციაში მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების) და სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდილების სინთეზის უნარი.


პროექტის სრული აღწერა:


 ამოცანები და განხორციელების გზები(აქტივობები)

  1. ინფორმაციის მოძიება(ლიტერატურული ვერსიები);
  2. მოძიებულ ინფორმაციაზე მსჯელობა კლასში;
  3. მოძიებული მასალის ნასწავლ მასალასთან დაკავშირების გზების ძიება;
  4. პრობლემის გამოკვლევა;
  5. პროექტის პრეზენტაცია კლასში.                                                                                                
მონაწილეები: მე-11 კლასის მოსწავლეები


საჭირო რესურსები:

მხატვრული ლიტერატურა;
ბიბლიოთეკა;
კომპიუტერი(ინტერნეტი);
ფორმატის ქაღალდი, მარკერები, სახატავები, ფლომასტერები;
ფოტოაპარატი;
ვიდეოკამერა.


კავშირი საგნობრივ ჯგუფებთან

ქართული ლიტერატურა/ საზღვარგარეთის ლიტერატურა


კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან


  • 11.2.5                                                                                                                                                სხვადასხვა მხატვრული ტექსტების წაკითხვა-გაანალიზებისა დამათგან საჭირო ინფორმაციის ამოკრების უნარის განვითარება;                                                                   კრიტიკული აზროვნებისა და მსჯელობის უნარის განვითარება;                                      ვერბალური და ვიზუალური ტექსტების ერთმანეთთან დაკავშირება.
  • 11.1,2,3                                                                                                                                             ინტერპრეტაციისა და შედარების უნარის განვითარება;                                                      წერილობითი გამოთქმის უნარის განვითარება;                                                                   კვლევა-ძიებისა და ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევების განვითარება.                                
პროექტის ფასილიტატორი:ნინო ჩუტკერაშვილი
შესრულების დრო: 4 დეკემბერი


ფოტო და ვიდეო მასალა











სასწავლო პროექტის შეფასების სქემა

კრიტერიუმები





ინფორმაციის მოძიების წყაროები

იყენებს მხოლოდ საკუთარ ცოდნას,არ აქვს მოპოვებული ინფორმაცია.
მეტნაკლებად მოწესრიგებულია, ზოგადად შეესაბამება პროექტის შინაარსს.
თემის ირგვლივ ინფორმაცია მოიპოვება,მაგრამ არის მცირე ხარვეზები.
თემის ირგვლივ მოპოვებული ინფორმაცია საინტერესოა, მოჰყავს არგუმენტირებული მაგალითები.

ჯგუფურ მუშაობაში მონაწილეობა


ვერ ახერხებს ჯგუფთან მუშაობას.

ნაწილობრივ მუშაობაში შედის ჯგუფთან.
ახერხებს მეტწილად მუშაობას ჯგუფთან.

აქტიურად ართმევს თავს ჯგუფთან ერთად მუშაობას.

პრეზენტაცია



არ/ ვერ აკეთებს პრეზენტაციას
გადმოსცემს სხვისი დახმარებით, უჭირს არგუმენტირება.

შეუძლია ცოდნის დემონსტრირება არგუმენტირებულად.
ორიგინალურად, არგუმენტირებულად, ლიმიტირებულად  წარმოაჩენს პრეზენტაციას.



 მონაწილეობას იღებს პროექტის თემის  შერჩევაში, ასაბუთებს თემის აქტუალურობას
1
 სასწავლო პროექტზე მუშაობის პროცესში  ეძებს საინტერესო მასალას, აგროვებს და ახარისხებს ინფორმაციას, თანამედროვე ტექნოლოგიების საშუალებით თვალსაჩინოებას ქმნის და პრეზენტაციას აკეთებს
1
ფლობს საკომუნიკაციო უნარებს , მუშაობის პროცესში ჩანს მისი კრიტიკული  და შემოქმედებითი აზროვნება ;
2
გამოყოფს საკვლევ ობიექტს ,იწყებს კვლევას და ”გადის” დასახული მიზნის შედეგზე 
2
აქტიურად არის ჩართული სამუშაო პროცესში, ჯგუფური მუშაობის უნარებს ფლობს
1
ასაბუთებს მოკვლეული მასალის აქტუალურობას , ადარებს წინარეცოდნას და გამოყოფს ახლის აქტუალურობას;

შემოიფარგლება კონკრეტული თემით , ერთი მასალის შესრულების შემდეგ აქტიურად ერთვება ახალი მასალის მოძიებაში
1
თანაგუნდელებს უზიარებს საკუთარ გამოცდილებას , მათთან ერთად ქმნის თვალსაჩინოებებს, შეხვედრების დროს აქტიურად არის ჩართული დისკუსიაში
2
  


  შეფასება ჯგუფური მუშაობის დროს 


განმავითარებელიგანმსაზღვრელი
მიზანიმოსწავლისგანვითარებისხელშეწყობა;
მოსწავლისსწავლებისხარისხისგაუმჯობესება;
ეროვნულის სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში მოსწავლის მიღწევის დონის დადგენა;
მოსწავლის სწავლების ხარისხის გაკონტროლება;
შეფასების საგანისწავლის პროცესი;სწავლის შედეგი;
შეფასების შედეგად მიღებული გადაწყვეტილებამოსწავლეების წახალისება;10 ქულიანი  სისტემით მოსწავლეების შეფასება;
წარმატების კრიტერიუმის განსაზღვრამოსწავლეებთან ერთად გამჭირვალე გავხადოთ სწავლების დროს წარმოქმნილი პრობლემები და მოვიძიოთ გზები ამ პრობლემების აღმოსაფხვრელად;
შევქმნათ წარმოდგენა უკუკავშირის მეთოდის მნიშვნელობასა და მის მრავალფუნქციურობაზე
შევქმნათ ე.წ. უსაფრთხოსივრცე.
ამ მეთოდით მუშაობა ეფექტიანი რომ იყოს, აუცილებელია, ჯგუფში შეიქმას ურთიერთნდობის ატმოსფერო.
შეფასება წარმოადგენს არა მარტო დაკვირვებათა სისტემატიზებას, არამედ გამოცდილებათა შეფასებასაც განსაზღვრულ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით. მაგ., თუ უკუკავშირს ჯგუფური მუშაობის ხარისხის შესაფასებლად ვიყენებთ, წინასწარ უნდა შევიმუშაოთ კრიტერიუმები კარგი ან ცუდი ჯგუფური მუშაობის შესაფასებლად
სასწავლო ეროვნული გეგმის მიხედვით განსაზღვრული სტანდარტები ჩაატრებულმა გაკვეთილმა დააკმაყოფილა;
შეფასების საშუალებებიურთიერთსეფასების რუბრიკა;
სიტყვიერი კომენტარები;
უნარის განვითარების დონის აღწერა;
ქულა
(10 ქულიანი შეფასება)
პრეზენტატორის შეფასების კრიტერიუმი

კრიტერიუმები
ქულები
საუბრობს გამართულად და თავდაჯერებულად
საუბარი არგუმენტებულია
თავს ართმევს კრიტიკულ შეკითხვებს
იღებს კრიტიკულ შენიშვნებს
იცავს საუბრისას დროის ლიმიტს

No comments:

Post a Comment

შეიძლება მოგეწონოთ შემდეგი პოსტები: